Friday 6 April 2012

~touching..???perlu ka..??

Assalamualaikum semua..
okeh, entry kali ni nk cita pasal bab2 touching nie...bkn niat nk tuju kat sapa2..cuma terpanggil nk tulis sbb seminggu dua ni ramai member yg touching n buat2 touching..hampeh tol..~

hmm, nk tnya..perlu ka terasa hati..??aku ckp dlm konteks kawan..bkn dgn family or lain2..ok, sapa2 yg ckp perlu..tahniah..anda betul..hehe..~k, sebenarnya bnda ni lumrah hidup..hati manusia mmg akn terasa..cuma bezanya ckit or byk n lmbt ke cpat..kita akan terasa sbb xsemua org bleh ikot n buat mcm apa yg kita nak..kan..??mak aku penah ckp, "din..buat baik berpada-pada...bkn apa, tkot nnt bila din buat baik sgt dgn org, kemudian bila din perlukn depa, depa xtolong mcm apa yg din buat kat depa, din akan tersa hati nnt..kdg2, ada sesetengah kwn yg dia xsedar dia dah buat kita terasa n sakit hati..."  so, betol x apa yg mak ckp..??mmg betol pon, kan ada lirik lagu, "buat baik berpada-pada, buat jahat jgn sekali.."



aku pernah terasa x..??yes, pernah..haha..biasa laa kan ..manusia...tp xla slalu sgt..smpi member mkn xajak nak terasa, keluar jln2 xajak nak terasa...xda laa smpi cam 2..mampu laa semua benda nk terasa..sebagai laki, aku kna laa kuat..even, kdg2 ada bnda yg member buat aku terasa, aku kena pretend mcm xda pa2 yg berlaku..mcm gmbor kat atas.. ^_^  aku buat semua 2 sbb nk jga hati kwn n xnak gaduh2..xsemua org bleh puaskan kita..dan kena ingt..kita pon xbleh nk jaga hati semua org..just buat yg terbaik n setakat yg kita mampu...biar lah org nk lupa kat kita bila kita xdiperlukan..kita xmampu nk kawal semua benda..yg pasti, kita berdoa minta kebaikan kita 2 Allah bg blasan yg baik n mudah-mudahan kwn kita ni bahagia dan pintu hati mereka akan terbuka suatu hari nnt...insyaAllah....











....Hati kita, biar Dia yg tahu...~


3 comments: